Упутство за уношење понуда

Понуде на сајт Село.рс, поред администратор сајта, могу постављати и регистровани агенти. Најчешћи партнери Сеоског туризма Србије су локалне туристичке организације градова и општина, који се сматрају агентима-организацијама. Агенти могу бити и друга правна лица и појединци, овлашћени од власника објеката.

Да би понуда била активна на сајту Село.рс, власник објекта као оглашивач је дужан да удружењу Сеоски туризам Србије достави оверену Декларацију о оглашавању.

 

Упутство за уношење понуда на сајт Село.рс

 

  1. Регистрација - Било да сте туристичка организација, власник смештаја или независни посредник, потребан Вам је налог агента да бисте могли самостално да уносите Ваше туристичке понуде на систем сајта Село.рс. Регистрација се врши попуњавањем обрасца на страници Објавите смештај.   

Имајте у виду да су поља означена звездицом (*) обавезна. Врло је важно да е-маил адреса буде исправно укуцана, како бисте се у будуће могли пријављивати на систем, као и за случај да заборавите шифру.

  1. Пријава агента – На страници Пријава агента укуцајте Вашу е-маил адресу и шифру које сте унели приликом регистрације. Кликните на дугме „Пријава“. Када сте пријављени на самом врху стране ће стајати Ваше име односно, назив организације. Поред имена, на располагању Вам је мени са опцијама:

Мој налог – у овој секцији уредјујете своје податке, мењате лозинку и сл.

Моје понуде – у овој секцији можете прегледати, мењати или обрисати Ваше понуде.

Нова понуда – део за уношење нове понуде

Одјава

  1. Уношење понуде
  1. У делу Нова понуда постоје картице које треба попунити:
  1.  Основни подаци
  2.  Структура и опремљеност
  3.  Вишејезички подаци
  4.  Фотографије
  1. Понуда постаје видљива на сајту тек након што је одобрена од стране администратора! Овај поступак се уобичајено врши у року до 24х од уношења понуде радним данима. О томе да ли је понуда прихваћена можете сазнати у пољу Статус у коме ће писати: Прихваћена/На чекању/Одбијена.
  2. При уношењу текста обавезно користите латинично писмо српског језика (слова ш,ч,ћ,ж,ђ)! То је важно због правилног пресловљавања текста у ћирилицу које се одвија аутоматски. Свако неправилно уношење довешће до неисправног објављивања понуде. НЕ ПИШИТЕ САМО ВЕЛИКИМ СЛОВИМА, већ користите уобичајену форму реченице са почетним великим словом и тачком на крају.
  3. На крају сваке стране налазе се два дугмета „Сними“ и „Сними и остани“. Сними треба користити када сматрате да сте завршили са уносом понуде. Сними и остани је препоручљиво користити након сваког важнијег уноса, како би унети подаци били сачувани од изненадног губљења. Након притискања дугмета „Сними и остани“ остајете и даље на понуди коју сте уносили.
  4. Обавезно: Прво идите на картицу „Вишејезички подаци“ и у поље „Наслов понуде“ унесите име Ваше понуде. Без унетог насловаВаша понуда не може бити снимљенаНакон што сте унели наслов, идите на картицу „Основни подаци“.

 

1) Основни подаци:

*Облик туризма: кликом на стрелицу из падајућег менија одаберите врсту туризма којим се бавите (нпр. Сеоски туризам)

*Контакт особа: Унети име особе са којом гости ступају у контакт ради договора! Пожељно је да та особа буде доступна за разговор.

*Врста смештаја: Из падајућег менија одаберите врсту објекта који нудите. Уколико у Вашој понуди постоји више врста објеката (нпр. кућа и вајати) одаберите оно што је у Вашој понуди доминантно, односно где имате више капацитета.

Апартмани – уколико издајете неколико апсолутно независних јединица које најмање треба да имају засебан улаз, спаваћу собу (собе), опремљену кухињу за припремање оброка и купатило.

Брвнаре и вајати – уколико Вам се већи део или укупни капацитет за смештај гостију налази у оквиру дрвених (односно комбинација дрвено-зидано) објеката.

Гостинска кућа – Кућа за одмор у сеоском амбијенту. Засебна кућа за издавање гостима. Домаћини не живе у тој кући, штавише не морају да живе ни у том домаћинству. Разлика од Сеоског домаћинства – домаћини се не баве пољопривредомодносно не живе од пољопривреде.

Разлика од Викендице је што се викендица издаје као цела за једну хомогену групу гостију.

Хотел, Хостел, Мотел, Камп... према категоризацији надлежне институција.

Пансион – смештај у собама које немају своју кухињу, тј. могућност припремања хране, већ се гостима храна служи у оквиру ресторана „Пансиона“. Власници пансиона обично не живе у кући коју издају гостима, чак не живе ни на истој локацији. То је посебан објекат за издавање, професионално угоститељски. Углавном карактеристичан за бањска и др. класична туристичка места. То је, према уобичајеним критеријумима, категорија испод Хотела, а изнад сеоског домаћинства које нуди услугу смештаја и исхране.

Преноћиште – слично као код пансиона, само је прелазна форма између домаћинства и мотела. Типичан за транзит и градове.

Сеоско домаћинство – Смештај у оквиру породичне куће или засебне куће у дворишту. Домаћини живе у кући и баве се пољопривредом у толикој мери да им пољопривреда улази у структуру прихода, уколико није главна делатност. Ово је категорија која одговара страним категоријама у преводу као „фарма“.

Туристички комплекс – Понуда која у себи осим капацитета за смештај и исхрану пружа могућност додатних садржаја и услуга.

Туристички објекат – Понуда која у принципу не садржи услугу смештаја, већ њена атрактивност привлачи туристе.

Викендица – Засебна кућа која се издаје као цела једној хомогеној групи (породица, друштво...) без присуства домаћина.

Ексклузивно – Врста смештаја коју карактерише супериоран квалитет у односу на стандардну пнуду.

*Тип домаћинства: Из падајућег менија одабрати једну од понудјених могућности. Уколико ни један одговор није релевантан за Вашу понуду, одаберите празно поље.

Пољопривредно домаћинство – домаћини се баве пољопривредом, односно живе од пољопривреде у извесној мери или у потпуност.

Туристичко домаћинство – домаћини не живе од пољопривреде већ у извесној мери или у потпуности зарађују од туризма.

Отворена фарма – сеоско домаћинство које се интензивно бави неком од грана пољопривреде и угошћава групе посетилаца који имају интересовање да се упознају са истом. У принципу не пружају услугу смештаја, али и то може бити део понуде.

*Категорија – из падајућег менија одабрати категорију објекта према категоризацији надлежне институције. Уколико понуда нема категорију, или је у поступку категоризације, одабрати празно поље.

*Расположивост – из падајућег менија одабрати једну од опција која описује да ли је понуда доступна током целе године или само у летњој сезони (ван грејне сезоне). Уколико нисте сигурни, оставите празно поље.

*Врста понуде - Из падајућег менија одаберите једну од опција које описују Вашу понуду.

Смештај – уколико пружате само услугу смештаја (ноћење; за апартмане, викендице и сл.)

Смештај и услуживање хране и пића – уколико пружате услугу смештаја и исхране (ноћење са доручком, полупансион, пун пансион)

Услуживање хране и пића – уколико угошћавате групе посетилаца без пружања услуге преноћишта (за отворене фарме, ресторане и сл.)

Празно поље

*Држава: одабрати државу у којој се налази објекат који нудите

* Регион: одабрати административну област у којој се налази објекат који нудите

*Општина: одабрати општину у којој се административно налази објекат који нудите

*Место: место/село у оквиру административне општине у којој се налази објекат који нудите. Уколико у падајућем менију не постоји наведено место/село у којем се налази Ваша понуда, а да би исто било унето, молимо Вас да се обратите администратору сајта путем „Контакт форме“.

*Расположиве дестинације: обавезно одабрати једну од општих дестинација у којој се налази и Ваша понуда (Војводина, Западна Србија, Источна Србија, Јужна Србија, Шумадија). Из падајућег менија кликом означите дестинацију, а затим кликните на стрелицу у десно како би се одабрана дестинација преместила из леве у десну колону. Поступак можете поновити за онолико дестинација колико је оправдано за Вашу понуду (нпр. Западна Србија и Гуча). Уколико сматрате да се за Ваша понуду може везати и нека дестинација која није наведена, молимо Вас да се обратите администратору сајта путем „Контакт форме“.

*Адреса: адреса објекта који нудите (не адреса власника, уколико не станује у објекту који се издаје)

*Тел: фиксни телефон на који гости могу добити информацију о понуди и резервисати смештај.

*Тел2: могућност за уношење још једног броја уколико је неопходно (фиксни или мобилни)

*Моб: број мобилног телефона контакт особе.

*Емаил: уписати активну електронску адресу за дату понуду. Врло је важно да имате актвну е-маил адресу како би Вас гости директно контактирали.

*Wеб адреса: унесите уколико имате сопствену интернет презентацију

*Географска ширина (латитуда) – унети тачну гео. ширину објекта/понуде. Уноси се у форми 48.7754181

*Географска дужина (лонгитуда) – унети тачну гео. дужину објекта/понуде. Уноси се у форми 9.1817588

Уношење тачних географских координата је важно због приказивања објекта на електронској мапи, која гостима омогућава лакше проналажење локације. До тог броја се долази снимањем локације путем ГПС уредјаја или одговарајућег мобилног телефона (смартфон).

*Расположиви језици: Одабрати језик који се говори у Вашем домаћинству/понуди, затим кликните на стрелицу у десно да би се одабрани језик преместио из леве у десну колону. Исти поступак можете поновити за онолико језика колико их има на листи. Под „језиком“ се може подразумевати и онај језик за који бисте могли да обезбедите некога ко би у Ваше име могао да се споразумева са страним гостима.

*Цене: Цене се уносе у еврима (осим за боравишну таксу и осигурање!) ради оријентације. Наплата се подразумева у динарима. Цене се уносе само у поља која су релевантна за Вашу понуду.

*Тип цене за приказ: Из падајућег менија одаберите врсту цене која ће стајати уз Вашу понуду и која ће бити истакнута у резултатим претраге.

Кликните на дугме „Сними и остани“ и пређите у следећу секцију.

 

2) Структура и опремљеност

  1. Структура смештаја – попуњава се за оне понуде које пружају услугу смештаја.

Сваки квадратић представља одређени тип собе: једнокреветне, двокреветне, трокреветне и вишекреветне. У квадратић се уписује број таквих соба у понуди.

Уколико имате помоћне лежаје и могућност проширења капацитета до одређеног броја, то наведите у оквиру „Описа понуде“ у картици „Вишејезички подаци“.

Уколико се издаје апартман или кућа као цела (викендица, гостинска кућа...) попуњава се само последњи ред.

*Укупан број лежаја: Унети укупан број лежаја који располаже Ваша понуда.

  1. Опремљеност: штиклирати оне ставке које важе за Вашу понуду (да ли имате интернет, климу, игралиште...)
  2. У околини: штиклирати појмове који описују шта се налази у близини Ваше понуде. Уколико је за Ваша понуду важно истаћи да се налази поред неке одређене реке, бање, планине и сл. ту информацију додајте касније у  рубрици „Вишејезички подаци“ у опису.

Кликните на дугме „Сними и остани“ и пређите у следећу секцију.

 

3) Вишејезички подаци

  1. Уласком у секцију „Вишејезички подаци“ налазите се директно у картици „Српски (Латиница)“.

При уношењу текста обавезно користите латинично писмо српског језика (слова ш,ч,ћ,ж,ђ)! То је важно због правилног пресловљавања текста у ћирилицу који се одвија аутоматски. Свако неправилно уношење довешће до неисправног објављивања понуде. НЕ ПИШИТЕ САМО ВЕЛИКИМ СЛОВИМА, већ треба користити уобичајену форму реченице са великим почетним словом и тачком на крају.

*Наслов понуде: Ово је обавезно поље без којег Ваша понуда не може бити снимљенаПрепоручује се да понуди дате препознатљиво, јединствено име (може настати проблем ако у једном селу постоји више домаћинстава са истим именом нп. Домаћинство Марковић). Такође, важно је да тај назив буде препознатљив у Вашем селу/месту (да комшије знају да је реч о Вашој понуди) у случају ако се гости буду распитивали како да додју до Вашег објекта. Приемри добрих назива су: Гостољубље, Милогошће, Трерзића авлија, Брестови и визија и сл.

*Тагови: Тагови су кључне речи које омогућавају проналажење Ваше понуде у претраживачима. Ово поље се аутоматски попуњава, након првог притиска на дугме „Сними“/“Сними и остани“, тако што систем сам препознаје и изводи поједине речи из текста (нпр. назив, име власника, место и сл.) Ово поље се може попунити и притиском на зелену иконицу са десне стране.

Уколико сматрате да је нека кључна реч битна за понуду изостављена, можете је додати након уноса и снимања текста у овој картици.

*Попуст за децу: Уколико не дајете попуст за смештај деце, оставите ово поље празно!

Уколико одобравате попуст, упишите колики је (у процентима) и за коју старосну групу важи. (Нпр. За децу до 5 година бесплатно, 6-12 година 50 % попуста)

*Попуст за пензионере: Уколико не дајете попуст за пензионере, оставите ово поље празно! Уколико одобравате попуст, упишите износ у процентима.

*Опис понуде: Врло важан и осетљив део уноса!

  • Опишите Вашу понуду објективно, конкретно и концизно, без сувишних описа.
  • Најважније је да опишете оно што је у понуди (нпр. смештај у сеоској кући на бази полупансиона, а не „одмор у нетакнутој природи“, што нам ништа не говори о Вашој понуди).

Предлог: __________ (Име домаћинства) нуди ________ (смештај/пун пансион) у _______________ (врста објекта). На располагању је _______ лежаја у ________ (број) соба. Собе су са сопственим/заједничким купатилом.

  • Додатни опис соба/куће – уколико је репрезентативан и неопходан (квадратура, опремљеност, додатни садржаји, положај/локацијаи сл.)
  • Уколико гости самостално припремају храну навести информације о кухињи: опремљеност, сопствена или заједничка, где гости могу набавити намирнице и сл.
  • Кратак опис екстеријера
  • Опис додатних услуга (ако их има)
  • Избегавати коришћење епитета „најбољи, најлепши...“
  • С обзиром да постоје посебна поља „Детаљи локације“, „Производи који се могу купити“, „Карактеристично за понуду“, „Активности-садржаји-доагађаји“ и „Туристички програми“ у овом пољу их није потребно поново помињати.
  • Ово поље треба искористити за додатне информације, које нисте имали где да упишете а сматрате да су битне за Вашу понуду.
  • Уколико текст копирате из неког Wорд документа, користите опцију „Копирај из Wорда“ (5. сличица са леве стране у реду са алаткама, изнад поља за уношење текста)

*Детаљи локације - Навести што краће и конкретније:

- удаљеност (у км) од Београда, односно већих градова у близини

- регионални/локални пут којим се стиже до Вашег објекта

- додатне смернице, битна скретања...

- линије јавног превоза (аутобус, воз) уколико постоје и сл.

*Производи који се могу купити: Навести производе које гости могу купити у оквиру посете Вашој понуди.

*Карактеристично за понуду: Уколико је Ваша понуда по нечему заиста специфична и несвакидашња за врсту туризма којом се бавите, то опишите у овом пољу.  

*Активности-садржаји-догађаји: Уколико су у оквиру Ваше понуде гостима доступни додатни садржаји и активности, опишите их у овом пољу. (Нпр. јахање коња, радови у пољоривреди, лов, риболов и сл.)

*Туристички програм: Ако понуда нема тур. програм ово поље обавезно оставите потпуно празно! Под „туристичким програмом“ се подразумева прецизно осмишљен садржај који обухвата неколико активности и одвија се по плану и према утврђеном распореду.

*Мета кључеви: То су кључне речи које омогућавају проналажење Ваше понуде у претраживачима. Ово поље се аутоматски попуњава, након првог притиска на дугме „Сними“/“Сними и остани“, тако што систем сам препознаје и изводи поједине речи из текста (нпр. назив, име власника, место и сл.)

*Мета опис: ово поље обавезно попуните кратким, језгровитим, не-уопштеним описом.

Кликните на дугме „Сними и остани“ и пређите у следећу секцију.

  1. Картица „Ћирилица“: Сва ћирилична поља ће аутоматски бити попуњена на основу латиничних поља из картице  „Српски (Латиница)“, осим поља Описа понуде.  Поље “Опис понуде“ морате самостално попунити ћириличном верзијом описа да би исти био видљив на ћириличној верзији сајта.
  2. Картице „Енглески/Француски/Шпански/Немачки...“: Уколико сте у могућности, унесите превод текста са картице „Вишејезични подаци“ на неки од ових језика. То ће учинити Вашу понуду одмах видљивом ван нашег говрног подручја. Уколико то нисте у могућности, сајт Село.рс ће поступити по својој уобичајеној процедри за такав случај.

Да би Ваша понуда била видљива у свим осталим језицима и без превода, молимо Вас да бар латинични назив понуде, овог пута без слова ћ,ч,ш,ђ,ж упишете у пољу „Наслов понуде“за сваки језик посебно.

Кликните на дугме „Сними и остани“ и пређите у следећу секцију.

 

4) Фотографије

  • Могуће је унети највише 15 фотографија.
  • Препоручена димензија фотографије треба да буду резолуције 1024x768
  • Фотографије треба да опишу Вашу понуду на прави начин. Пожељно је да се фотографијама опишу битни елементи понуде: ентеријер, екстеријер, храна, додати садржај.
  • Препоруке за одабир фотографија:
  • Имајте у виду да фотографије треба да привуку посетиоце и да су често пресудне при избору смештаја. Увек је боље изоставити неку фотографију, него да она пошаље супротну поруку.
  • Фотографије правити по ведром дану, како би и саме одавале такву атмосферу.
  • Спаваћа соба: Поставите фотографију изгледа собе која је спремна да прими госта.  Уколико је кревет размештен, постељина треба да је чиста и затегнута. Лични предмети који припадају домаћинима требало би да буду уклоњени. Завесе на прозорима поравњане. Теписи затегнути.
  • Купатило: Купатило треба да изгледа као спремно да прими госта: чисто, уређено, без личних предмета који припадају домаћину, wц даска обавезно спуштена, све непотребне и не-репрезентативне предмете уклонити (крпе, пешкире, сунђере, четке, метле, лаворе и сл.);
  • Кухиња и остале просторије: Чиста, уредна, спремна за госта.
  • Препоручујемо да направите посебан фолдер у који ћете ставити оне фотографије које сте одабрали и довели на одговарајућу резолуцију, ради каснијег лакшег уношења на сајт.
  • Уношење фотографија:
  • Кликните на дугме „Додај фотографију“, затим на дугме „Одабери датотеку“ које Вам даје могућност да из одговарајућег фолдера са меморије Вашег рачунара преузмете жељену фотографију.
  • Уколико желите да дате назив фотографији кликните на дугме „Наслови“ и унестите најмање латинични и ћирилични назив.
  • Притиском на дугме „Сними и остани“, фотографију ћете унети и остати на истој страни ради уношења следећих фотографија.
  • Исти поступак понављате за преостале фотографије. Опција“Обриши“ Вам даје могућност да уклоните фотографију коју желите. Нежељену слику не морате брисати, већ је можете само заменити другом тако што ћете на њеном месту поново кликнути на „Одабери датотеку“. Промена ће се видети тек када притиснете „сними“/“сними и остани“;
  • За слику за коју желите да буде насловна за Вашу понуду, означите квадратић поред речи „Главна“.

Кликом на дугме „Сними“ завршавате са уносом Ваше понуде. Уколико постоји потреба да нешто измените у већ унетој понуди, идите на поље „Моје понуде“ и код назива тражене понуде кликните на слику оловке. Након унетих измена обавезно притисните дугме „Сними“.

 

Покровитељи