Uputstvo za unošenje ponuda

Ponude na sajt Selo.rs, pored administrator sajta, mogu postavljati i registrovani agenti. Najčešći partneri Seoskog turizma Srbije su lokalne turističke organizacije gradova i opština, koji se smatraju agentima-organizacijama. Agenti mogu biti i druga pravna lica i pojedinci, ovlašćeni od vlasnika objekata.

 
Da bi ponuda bila aktivna na sajtu Selo.rs, vlasnik objekta kao oglašivač je dužan da udruženju Seoski turizam Srbije dostavi overenu Deklaraciju o oglašavanju.

 

Uputstvo za unošenje ponuda na sajt Selo.rs

 

  1. Registracija - Bilo da ste turistička organizacija, vlasnik smeštaja ili nezavisni posrednik, potreban Vam je nalog agenta da biste mogli samostalno da unosite Vaše turističke ponude na sistem sajta Selo.rs. Registracija se vrši popunjavanjem obrasca na stranici Objavite smeštaj.   

Imajte u vidu da su polja označena zvezdicom (*) obavezna. Vrlo je važno da e-mail adresa bude ispravno ukucana, kako biste se u buduće mogli prijavljivati na sistem, kao i za slučaj da zaboravite šifru.

  1. Prijava agenta – Na stranici Prijava agenta ukucajte Vašu e-mail adresu i šifru koje ste uneli prilikom registracije. Kliknite na dugme „Prijava“. Kada ste prijavljeni na samom vrhu strane će stajati Vaše ime odnosno, naziv organizacije. Pored imena, na raspolaganju Vam je meni sa opcijama:

Moj nalog – u ovoj sekciji uredjujete svoje podatke, menjate lozinku i sl.

Moje ponude – u ovoj sekciji možete pregledati, menjati ili оbrisati Vaše ponude.

Nova ponuda – deo za unošenje nove ponude

Odjava

  1. Unošenje ponude
  1. U delu Nova ponuda postoje 4 kartice koje treba popuniti:
  1.  Osnovni podaci
  2.  Struktura i opremljenost
  3.  Višejezički podaci
  4.  Fotografije
  1. Ponuda postaje vidljiva na sajtu tek nakon što je odobrena od strane administratora! Ovaj postupak se uobičajeno vrši u roku do 24h od unošenja ponude radnim danima. O tome da li je ponuda prihvaćena možete saznati u polju Status u kome će pisati: Prihvaćena/Na čekanju/Odbijena.
  2. Pri unošenju teksta obavezno koristite latinično pismo srpskog jezika (slova š,č,ć,ž,đ)! To je važno zbog pravilnog preslovljavanja teksta u ćirilicu koje se odvija automatski. Svako nepravilno unošenje dovešće do neispravnog objavljivanja ponude. NE PIŠITE SAMO VELIKIM SLOVIMA, već koristite uobičajenu formu rečenice sa početnim velikim slovom i tačkom na kraju.
  3. Na kraju svake strane nalaze se dva dugmeta „Snimi“ i „Snimi i ostani“. „Snimi“ treba koristiti kada smatrate da ste završili sa unosom ponude. „Snimi i ostani“ je preporučljivo koristiti nakon svakog važnijeg unosa, kako bi uneti podaci bili sačuvani od iznenadnog gubljenja. Nakon pritiskanja dugmeta „Snimi i ostani“ ostajete i dalje na ponudi koju ste unosili.
  4. Obavezno: Prvo idite na karticu „Višejezički podaci“ i u polje „Naslov ponude“ unesite ime Vaše ponude. Bez unetog naslova, Vaša ponuda ne može biti snimljena! Nakon što ste uneli naslov, idite na karticu „Osnovni podaci“.

 

1) Osnovni podaci:

*Oblik turizma: klikom na strelicu iz padajućeg menija odaberite vrstu turizma kojim se bavite (npr. Seoski turizam)

*Kontakt osoba: Uneti ime osobe sa kojom gosti stupaju u kontakt radi dogovora! Poželjno je da ta osoba bude dostupna za razgovor.

*Vrsta smeštaja: Iz padajućeg menija odaberite vrstu objekta koji nudite. Ukoliko u Vašoj ponudi postoji više vrsta objekata (npr. kuća i vajati) odaberite ono što je u Vašoj ponudi dominantno, odnosno gde imate više kapaciteta.

Apartmani – ukoliko izdajete nekoliko apsolutno nezavisnih jedinica koje najmanje treba da imaju zaseban ulaz, spavaću sobu (sobe), opremljenu kuhinju za pripremanje obroka i kupatilo.

Brvnare i vajati – ukoliko Vam se veći deo ili ukupni kapacitet za smeštaj gostiju nalazi u okviru drvenih (odnosno kombinacija drveno-zidano) objekata.

Gostinska kuća – Kuća za odmor u seoskom ambijentu. Zasebna kuća za izdavanje gostima. Domaćini ne žive u toj kući, štaviše ne moraju da žive ni u tom domaćinstvu. Razlika od Seoskog domaćinstva – domaćini se ne bave poljoprivredom, odnosno ne žive od poljoprivrede. Razlika od Vikendice je što se vikendica izdaje kao cela za jednu homogenu grupu gostiju, dok u gostinskoj kući može biti više odvojenih porodica.

Hotel, Hostel, Motel, Kamp... prema kategorizaciji nadležne institucija.

Pansion – smeštaj u sobama koje nemaju svoju kuhinju, tj. mogućnost pripremanja hrane, već se gostima hrana služi u okviru restorana „Pansiona“. Vlasnici pansiona obično ne žive u kući koju izdaju gostima, čak ne žive ni na istoj lokaciji. To je poseban objekat za izdavanje, profesionalno ugostiteljski. Uglavnom karakterističan za banjska i dr. klasična turistička mesta. To je, prema uobičajenim kriterijumima, kategorija ispod Hotela, a iznad seoskog domaćinstva koje nudi uslugu smeštaja i ishrane.

Prenoćište – slično kao kod pansiona, samo je prelazna forma između domaćinstva i motela. Tipičan za tranzit i gradove.

Seosko domaćinstvo – Smeštaj u okviru porodične kuće ili zasebne kuće u dvorištu. Domaćini žive u kući i bave se poljoprivredom u tolikoj meri da im poljoprivreda ulazi u strukturu prihoda, ukoliko nije glavna delatnost. Ovo je kategorija koja odgovara stranim kategorijama u prevodu kao „farma“.

Turistički kompleks – Ponuda koja u sebi osim kapaciteta za smeštaj i ishranu pruža mogućnost dodatnih sadržaja i usluga.

Turistički objekat – Ponuda koja u principu ne sadrži uslugu smeštaja, već njena atraktivnost privlači turiste.

Vikendica – Zasebna kuća koja se izdaje kao cela jednoj homogenoj grupi (porodica, društvo...) bez prisustva domaćina.

Ekskluzivno – Vrsta smeštaja koju karakteriše superioran kvalitet u odnosu na standardnu pnudu.

*Tip domaćinstva: Iz padajućeg menija odabrati jednu od ponudjenih mogućnosti. Ukoliko ni jedan odgovor nije relevantan za Vašu ponudu, odaberite prazno polje.

Poljoprivredno domaćinstvo – domaćini se bave poljoprivredom, odnosno žive od poljoprivrede u izvesnoj meri ili u potpunost.

Turističko domaćinstvo – domaćini ne žive od poljoprivrede već u izvesnoj meri ili u potpunosti zarađuju od turizma.

Otvorena farma – seosko domaćinstvo koje se intenzivno bavi nekom od grana poljoprivrede i ugošćava grupe posetilaca koji imaju interesovanje da se upoznaju sa istom. U principu ne pružaju uslugu smeštaja, ali i to može biti deo ponude.

*Kategorija – iz padajućeg menija odabrati kategoriju objekta prema kategorizaciji nadležne institucije. Ukoliko ponuda nema kategoriju, ili je u postupku kategorizacije, odabrati prazno polje.

*Raspoloživost – iz padajućeg menija odabrati jednu od opcija koja opisuje da li je ponuda dostupna tokom cele godine ili samo u letnjoj sezoni (van grejne sezone). Ukoliko niste sigurni, ostavite prazno polje.

*Vrsta ponude - Iz padajućeg menija odaberite jednu od opcija koje opisuju Vašu ponudu.

Smeštaj – ukoliko pružate samo uslugu smeštaja (noćenje; za apartmane, vikendice i sl.)

Smeštaj i usluživanje hrane i pića – ukoliko pružate uslugu smeštaja i ishrane (noćenje sa doručkom, polupansion, pun pansion)

Usluživanje hrane i pića – ukoliko ugošćavate grupe posetilaca bez pružanja usluge prenoćišta (za otvorene farme, restorane i sl.)

Prazno polje

*Država: odabrati državu u kojoj se nalazi objekat koji nudite

*Region: odabrati administrativnu oblast u kojoj se nalazi objekat koji nudite

*Opština: odabrati opštinu u kojoj se administrativno nalazi objekat koji nudite

*Mesto: mesto/selo u okviru administrativne opštine u kojoj se nalazi objekat koji nudite. Ukoliko u padajućem meniju ne postoji navedeno mesto/selo u kojem se nalazi Vaša ponuda, a da bi isto bilo uneto, molimo Vas da se obratite administratoru sajta putem „Kontakt forme“.

*Raspoložive destinacije: obavezno odabrati jednu od opštih destinacija u kojoj se nalazi i Vaša ponuda (Vojvodina, Zapadna Srbija, Istočna Srbija, Južna Srbija, Šumadija). Iz padajućeg menija klikom označite destinaciju, a zatim kliknite na strelicu u desno kako bi se odabrana destinacija premestila iz leve u desnu kolonu. Postupak možete ponoviti za onoliko destinacija koliko je opravdano za Vašu ponudu (npr. Zapadna Srbija i Guča). Ukoliko smatrate da se za Vaša ponudu može vezati i neka destinacija koja nije navedena, molimo Vas da se obratite administratoru sajta putem „Kontakt forme“.

*Adresa: adresa objekta koji nudite (ne adresa vlasnika, ukoliko ne stanuje u objektu koji se izdaje)

*Tel: fiksni telefon na koji gosti mogu dobiti informaciju o ponudi i rezervisati smeštaj.

*Tel2: mogućnost za unošenje još jednog broja ukoliko je neophodno (fiksni ili mobilni)

*Mob: broj mobilnog telefona kontakt osobe.

*Email: upisati aktivnu elektronsku adresu za datu ponudu. Vrlo je važno da imate aktvnu e-mail adresu kako bi Vas gosti direktno kontaktirali.

*Web adresa: unesite ukoliko imate sopstvenu internet prezentaciju

*Geografska širina (latituda) – uneti tačnu geo. širinu objekta/ponude. Unosi se u formi 48.7754181

*Geografska dužina (longituda) – uneti tačnu geo. dužinu objekta/ponude. Unosi se u formi 9.1817588

Unošenje tačnih geografskih koordinata je važno zbog prikazivanja objekta na elektronskoj mapi, koja gostima omogućava lakše pronalaženje lokacije. Do tog broja se dolazi snimanjem lokacije putem GPS uredjaja ili odgovarajućeg mobilnog telefona (smartfon).

*Raspoloživi jezici: Odabrati jezik koji se govori u Vašem domaćinstvu/ponudi, zatim kliknite na strelicu u desno da bi se odabrani jezik premestio iz leve u desnu kolonu. Isti postupak možete ponoviti za onoliko jezika koliko ih ima na listi. Pod „jezikom“ se može podrazumevati i onaj jezik za koji biste mogli da obezbedite nekoga ko bi u Vaše ime mogao da se sporazumeva sa stranim gostima.

*Cene: Cene se unose u evrima (osim za boravišnu taksu i osiguranje!) radi orijentacije. Naplata se podrazumeva u dinarima. Cene se unose samo u polja koja su relevantna za Vašu ponudu.

*Tip cene za prikaz: Iz padajućeg menija odaberite vrstu cene koja će stajati uz Vašu ponudu i koja će biti istaknuta u rezultatim pretrage.

Kliknite na dugme „Snimi i ostani“ i pređite u sledeću sekciju.

 

2) Struktura i opremljenost

  1. Struktura smeštaja – popunjava se za one ponude koje pružaju uslugu smeštaja.

Svaki kvadratić predstavlja određeni tip sobe: jednokrevetne, dvokrevetne, trokrevetne i višekrevetne. U kvadratić se upisuje broj takvih soba u ponudi.

Ukoliko imate pomoćne ležaje i mogućnost proširenja kapaciteta do određenog broja, to navedite u okviru „Opisa ponude“ u kartici „Višejezički podaci“.

Ukoliko se izdaje apartman ili kuća kao cela (vikendica, gostinska kuća...) popunjava se samo poslednji red.

*Ukupan broj ležaja: Uneti ukupan broj ležaja koji raspolaže Vaša ponuda.

  1. Opremljenost: štiklirati one stavke koje važe za Vašu ponudu (da li imate internet, klimu, igralište...)
  2. U okolini: štiklirati pojmove koji opisuju šta se nalazi u blizini Vaše ponude. Ukoliko je za Vaša ponudu važno istaći da se nalazi pored neke određene reke, banje, planine i sl. tu informaciju dodajte kasnije u  rubrici „Višejezički podaci“ u opisu.

Kliknite na dugme „Snimi i ostani“ i pređite u sledeću sekciju.

 

3) Višejezički podaci

  1. Ulaskom u sekciju „Višejezički podaci“ nalazite se direktno u kartici „Srpski (Latinica)“.

Pri unošenju teksta obavezno koristite latinično pismo srpskog jezika (slova š,č,ć,ž,đ)! To je važno zbog pravilnog preslovljavanja teksta u ćirilicu koji se odvija automatski. Svako nepravilno unošenje dovešće do neispravnog objavljivanja ponude. NE PIŠITE SAMO VELIKIM SLOVIMA, već treba koristiti uobičajenu formu rečenice sa velikim početnim slovom i tačkom na kraju.

*Naslov ponude: Ovo je obavezno polje bez kojeg Vaša ponuda ne može biti snimljenaPreporučuje se da ponudi date prepoznatljivo, jedinstveno ime (može nastati problem ako u jednom selu postoji više domaćinstava sa istim imenom np. Domaćinstvo Marković). Takođe, važno je da taj naziv bude prepoznatljiv u Vašem selu/mestu (da komšije znaju da je reč o Vašoj ponudi) u slučaju ako se gosti budu raspitivali kako da dodju do Vašeg objekta. Priemri dobrih naziva su: Gostoljublje, Milogošće, Trerzića avlija, Brestovi i vizija i sl.

*Tagovi: Tagovi su ključne reči koje omogućavaju pronalaženje Vaše ponude u pretraživačima. Ovo polje se automatski popunjava, nakon prvog pritiska na dugme „Snimi“/“Snimi i ostani“, tako što sistem sam prepoznaje i izvodi pojedine reči iz teksta (npr. naziv, ime vlasnika, mesto i sl.) Ovo polje se može popuniti i pritiskom na zelenu ikonicu sa desne strane.

Ukoliko smatrate da je neka ključna reč bitna za ponudu izostavljena, možete je dodati nakon unosa i snimanja teksta u ovoj kartici.

*Popust za decu: Ukoliko ne dajete popust za smeštaj dece, ostavite ovo polje prazno!

Ukoliko odobravate popust, upišite koliki je (u procentima) i za koju starosnu grupu važi. (Npr. Za decu do 5 godina besplatno, 6-12 godina 50 % popusta)

*Popust za penzionere: Ukoliko ne dajete popust za penzionere, ostavite ovo polje prazno! Ukoliko odobravate popust, upišite iznos u procentima.

*Opis ponude: Vrlo važan i osetljiv deo unosa!

  • Opišite Vašu ponudu objektivno, konkretno i koncizno, bez suvišnih opisa.
  • Najvažnije je da opišete ono što je u ponudi (npr. smeštaj u seoskoj kući na bazi polupansiona, a ne „odmor u netaknutoj prirodi“, što nam ništa ne govori o Vašoj ponudi).

Predlog: __________ (Ime domaćinstva) nudi ________ (smeštaj/pun pansion) u _______________ (vrsta objekta). Na raspolaganju je _______ ležaja u ________ (broj) soba. Sobe su sa sopstvenim/zajedničkim kupatilom.

  • Dodatni opis soba/kuće – ukoliko je reprezentativan i neophodan (kvadratura, opremljenost, dodatni sadržaji, položaj/lokacijai sl.)
  • Ukoliko gosti samostalno pripremaju hranu navesti informacije o kuhinji: opremljenost, sopstvena ili zajednička, gde gosti mogu nabaviti namirnice i sl.
  • Kratak opis eksterijera
  • Opis dodatnih usluga (ako ih ima)
  • Izbegavati korišćenje epiteta „najbolji, najlepši...“
  • S obzirom da postoje posebna polja „Detalji lokacije“, „Proizvodi koji se mogu kupiti“, „Karakteristično za ponudu“, „Aktivnosti-sadržaji-doagađaji“ i „Turistički programi“ u ovom polju ih nije potrebno ponovo pominjati.
  • Ovo polje treba iskoristiti za dodatne informacije, koje niste imali gde da upišete a smatrate da su bitne za Vašu ponudu.
  • Ukoliko tekst kopirate iz nekog Word dokumenta, koristite opciju „Kopiraj iz Worda“ (5. sličica sa leve strane u redu sa alatkama, iznad polja za unošenje teksta)

*Detalji lokacije - Navesti što kraće i konkretnije:

- udaljenost (u km) od Beograda, odnosno većih gradova u blizini

- regionalni/lokalni put kojim se stiže do Vašeg objekta

- dodatne smernice, bitna skretanja...

- linije javnog prevoza (autobus, voz) ukoliko postoje i sl.

*Proizvodi koji se mogu kupiti: Navesti proizvode koje gosti mogu kupiti u okviru posete Vašoj ponudi.

*Karakteristično za ponudu: Ukoliko je Vaša ponuda po nečemu zaista specifična i nesvakidašnja za vrstu turizma kojom se bavite, to opišite u ovom polju.  

*Aktivnosti-sadržaji-događaji: Ukoliko su u okviru Vaše ponude gostima dostupni dodatni sadržaji i aktivnosti, opišite ih u ovom polju. (Npr. jahanje konja, radovi u poljorivredi, lov, ribolov i sl.)

*Turistički program: Ako ponuda nema tur. program ovo polje obavezno ostavite potpuno prazno! Pod „turističkim programom“ se podrazumeva precizno osmišljen sadržaj koji obuhvata nekoliko aktivnosti i odvija se po planu i prema utvrđenom rasporedu.

*Meta ključevi: To su ključne reči koje omogućavaju pronalaženje Vaše ponude u pretraživačima. Ovo polje se automatski popunjava, nakon prvog pritiska na dugme „Snimi“/“Snimi i ostani“, tako što sistem sam prepoznaje i izvodi pojedine reči iz teksta (npr. naziv, ime vlasnika, mesto i sl.)

*Meta opis: ovo polje obavezno popunite kratkim, jezgrovitim, ne-uopštenim opisom.

Kliknite na dugme „Snimi i ostani“ i pređite u sledeću sekciju.

  1. Kartica „Ćirilica“: Sva ćirilična polja će automatski biti popunjena na osnovu latiničnih polja iz kartice  „Srpski (Latinica)“, osim polja Opisa ponude.  Polje “Opis ponude“ morate samostalno popuniti ćiriličnom verzijom opisa da bi isti bio vidljiv na ćiriličnoj verziji sajta.
  2. Kartice „Engleski/Francuski/Španski/Nemački...“: Ukoliko ste u mogućnosti, unesite prevod teksta sa kartice „Višejezični podaci“ na neki od ovih jezika. To će učiniti Vašu ponudu odmah vidljivom van našeg govrnog područja. Ukoliko to niste u mogućnosti, sajt Selo.rs će postupiti po svojoj uobičajenoj procedri za takav slučaj.

Da bi Vaša ponuda bila vidljiva u svim ostalim jezicima i bez prevoda, molimo Vas da bar latinični naziv ponude, ovog puta bez slova ć,č,š,đ,ž upišete u polju „Naslov ponude“za svaki jezik posebno.

Kliknite na dugme „Snimi i ostani“ i pređite u sledeću sekciju.

 

4) Fotografije

  • Moguće je uneti najviše 15 fotografija.
  • Preporučena dimenzija fotografije treba da budu rezolucije 1024x768
  • Fotografije treba da opišu Vašu ponudu na pravi način. Poželjno je da se fotografijama opišu bitni elementi ponude: enterijer, eksterijer, hrana, dodati sadržaj.
  • Preporuke za odabir fotografija:
  • Imajte u vidu da fotografije treba da privuku posetioce i da su često presudne pri izboru smeštaja. Uvek je bolje izostaviti neku fotografiju, nego da ona pošalje suprotnu poruku.
  • Fotografije praviti po vedrom danu, kako bi i same odavale takvu atmosferu.
  • Spavaća soba: Postavite fotografiju izgleda sobe koja je spremna da primi gosta.  Ukoliko je krevet razmešten, posteljina treba da je čista i zategnuta. Lični predmeti koji pripadaju domaćinima trebalo bi da budu uklonjeni. Zavese na prozorima poravnjane. Tepisi zategnuti.
  • Kupatilo: Kupatilo treba da izgleda kao spremno da primi gosta: čisto, uređeno, bez ličnih predmeta koji pripadaju domaćinu, wc daska obavezno spuštena, sve nepotrebne i ne-reprezentativne predmete ukloniti (krpe, peškire, sunđere, četke, metle, lavore i sl.);
  • Kuhinja i ostale prostorije: Čista, uredna, spremna za gosta.
  • Preporučujemo da napravite poseban folder u koji ćete staviti one fotografije koje ste odabrali i doveli na odgovarajuću rezoluciju, radi kasnijeg lakšeg unošenja na sajt.
  • Unošenje fotografija:
  • Kliknite na dugme „Dodaj fotografiju“, zatim na dugme „Odaberi datoteku“ koje Vam daje mogućnost da iz odgovarajućeg foldera sa memorije Vašeg računara preuzmete željenu fotografiju.
  • Ukoliko želite da date naziv fotografiji kliknite na dugme „Naslovi“ i unestite najmanje latinični i ćirilični naziv.
  • Pritiskom na dugme „Snimi i ostani“, fotografiju ćete uneti i ostati na istoj strani radi unošenja sledećih fotografija.
  • Isti postupak ponavljate za preostale fotografije. Opcija“Obriši“ Vam daje mogućnost da uklonite fotografiju koju želite. Neželjenu sliku ne morate brisati, već je možete samo zameniti drugom tako što ćete na njenom mestu ponovo kliknuti na „Odaberi datoteku“. Promena će se videti tek kada pritisnete „snimi“/“snimi i ostani“;
  • Za sliku za koju želite da bude naslovna za Vašu ponudu, označite kvadratić pored reči „Glavna“.

Klikom na dugme „Snimi“ završavate sa unosom Vaše ponude. Ukoliko postoji potreba da nešto izmenite u već unetoj ponudi, idite na polje „Moje ponude“ i kod naziva tražene ponude kliknite na sliku olovke. Nakon unetih izmena obavezno pritisnite dugme „Snimi“.

 

Pokrovitelji